Jeugdvisdag Hsv Neerbosch-Oost 2016 Sjano

Woensdag, 31 augustus 2016

Dinsdag 23 augustus jl. was het zover , de jaarlijkse jeugdvisdag

in samenwerking met Sjano. Na enig overleg met Henk Kok van Sjano hadden we besloten om de opzet van vorig jaar wederom toe te passen. Vorig jaar met 48 deelnemers was een groot succes.

Wat we wel van vorig jaar geleerd hadden was om niet te veel de nadruk te leggen op de theoretische kant van het vissen. Om 10.00 uur kwam de eerste groep, na een kort praatje verzorgt door onze voorzitter over weerhaak loos vissen en vis behandeling kon de jeugd gaan vissen. En de eerste groep wist ook een aantal visjes te vangen. Na 35 kinderen verdeeld in vier groepen was er toch aardig wat vis gevangen.

Alleen de laatste groep had niks gevangen maar na zo veel lawaai en tumult langs de waterkant is dit wel te verklaren. Al met al een geslaagde dag met schitterend weer ook nog. Na het uitdelen van de laatste promo pakketjes mede mogelijk gemaakt door de Federatie Midden Nederland en Hertog Hengelsport was het opruimen geblazen.
Terug kijkend was het een geslaagde dag wel iets minder kinderen als vorig jaar.

Dit is ook deels onze opzet voor het mede organiseren van deze dag dat we kinderen enthousiast kunnen maken om vaker te gaan vissen. Het water in Neerbosch-Oost is in alle opzichten hiervoor geschikt, midden een woonwijk, goed toe gangbaar en een leuk visbestand. Tot slot wil ik de vrijwilligers van onze vereniging bedanken voor hun inzet. Ook Sjano voor de prettige samenwerking en tot volgend jaar.

Xander Hoogboom
HSV Neerbosch-Oost

De foto´s zijn te vinden in het fotoboek.