Jeugdviswedstrijd 2016

Woensdag, 14 september 2016

Al langere tijd was er vanuit de vereniging het idee om een wedstrijd voor de jeugd te organiseren.

Nu zijn er binnen onze vereniging altijd een groep vrijwilligers te vinden die graag meewerken aan zulke dagen. Om deze dag te organiseren zijn zulke mensen onmisbaar.

Verder kwam ik erachter dat het best ingewikkeld is om deze dag te promoten. Na het afgeven van flyers aan de locale school, supermarkt, Hertog Hengelsport en via facebook liep het nog niet echt storm met de aanmeldingen. Dus ik dacht : wat is er nou nodig om de mensen te bereiken die interesse hebben in zo’n wedstrijd. Vervolgens ben ik ook flyers rond gaan delen aan de waterkant van NBO. Langzaam kwamen er al wat meer aanmeldingen binnen en was de eindstand 15 deelnemers. Voor de eerste keer vind ik dit nog niet zo slecht.

Na een vergadering met de vrijwilligers en het verdelen van de taken aan de slag. In overleg met Hertog Hengelsport een prijzen pakket samen gesteld. Ook hengels, stoeltjes ed. aangeschaft voor de kinderen die zelf geen visspullen hadden , maar toch graag mee wilden doen aan de wedstrijd, geen probleem. Maar het is toch fijn als er een sponsor is die meedenkt en ook nog bereid is het een en ander beschikbaar te stellen waarvoor dank.

Alles geregeld, laat de dag maar beginnen. Tussen de tropisch warme dagen een bewolkte zondag wat mooi uitkwam. Bij het plaatsen van de stek nummers dacht ik nog : als de voorn het maar niet laat afweten. Nadat de lootjes aan de 13 deelnemers die zich gemeld hadden waren uitgedeeld kon het vissen beginnen. Meteen werd er al op verschillende plaatsen een visje gevangen. Nadat een vrijwilliger de vangst genoteerd had kon de vis terug gezet worden.
 Er werd gevist op aantal om iedereen een eerlijke kans te geven, op plek 5 werd er door Damien-Sem Braakman goed vis gevangen en zelfs twee flinke blieken , wat hem uiteindelijk de tweede plek opleverde. Op plek 6 zat de onbetwiste winnaar Djayden Michels , hij wist maar liefst 17 vissen te vangen. In het andere vak op plek 17 ging Ferdy van den Heuvel er met de derde plek vandoor. Over het algemeen is er best veel vis gevangen op een paar deelnemers na maar dat hoort er ook bij.

De zwaarste vis kwam op naam te staan van Jordan Wolters met een gewicht van 2240 gram. Tijdens en na de prijsuitreiking zag ik alleen maar blije gezichten en daar doe je het voor. Ik hoop dat iedereen een leuke dag heeft gehad en ik hoop dat ik jullie volgend jaar weer zie bij de tweede jeugdviswedstrijd van Neerbosch-Oost.

Verder wil ik de sponsor Hertog Hengelsport en onze vrijwilligers en natuurlijk de deelnemers bedanken. Vergeet ook niet de foto’s te bekijken , die spreken voor zich.

Met vriendelijke groet,

HSV Neerbosch-Oost