Visfeestje met Sjano

Donderdag, 24 augustus 2017

Afgelopen dinsdag 22-8-17 heeft HSV Neerbosch-Oost de visdag met de jeugd van Sjano(stichting jeugd activiteiten Neerbosch oost)gevist

De samenwerking met Sjano werkt prima, de organisatie van de visdag met hun gaat ieder jaar beter. Je kent elkaar en je krijgt zelf steeds meer ervaring in het organiseren. Dus hengels lenen bij de sportvis federatie midden Nederland, promo pakketjes bestellen bij sportvisserij Nederland, in overleg met Hertog Hengelsport over hun bijdrage aan deze dag. Pakketjes in elkaar vouwen , spullen verzamelen, vergaderen met de vrijwilligers etc.
Als de dag daar is dan staat het zonnetje hoog in de lucht en verteld een vrijwilliger van Sjano dat er 20 kinderen zich aangemeld hebben. De eerste groep arriveert en John Schroder neemt de taak op zich om een praatje te houden over het vissen met de vaste stok, en ik moet zeggen dat gaat hem prima af. Een kort verhaal zodat de aandacht erbij blijft en hup vissen maar. Hier en daar werden al gauw wat voorntjes gevangen, met de hulp van de vrijwilligers onthaken, op de foto en op naar de volgende vis.
Wij kregen na de 20 kinderen die zich aangemeld hadden de vraag van de medewerkers van Sjano of er nog een paar langs mochten komen. Ja natuurlijk geen probleem, het waren er wel 21 extra. Dus totaal 41 kinderen die wilden vissen , dat is natuurlijk prachtig dat er zoveel interesse voor is. Dat is ook de gedachte achter deze dag om kinderen naar het water te krijgen. Voor ons is er niks mooier dan een hele horde kinderen die komen vissen, dat maakt het organiseren van deze dag ook leuk om te doen, en de vrijwilligers gingen bekaf naar huis. Missie geslaagd !!!
Rest mij de vrijwilligers, John Schroder , Marinus van Wildernis, Teun Schrievers, Henk Schiphorst en Theo van Grootveld(sjano), als eerste hartelijk te bedanken voor hun inzet om deze dag te doen slagen. Verder de hengelsportfederatie midden Nederland en Sportvisserij Nederland en Hertog Hengelsport voor hun bijdrage. En natuurlijk Henk Kok en de vrijwilligers van Sjano en de grote groep kinderen die het tot een dag maken waarvan wij HSV-Neerbosch-Oost zeggen : tot volgend jaar.

Xander Hoogboom
HSV Neerbosch-Oost