Visdag Sjano 14-08-2018

Zaterdag, 18 augustus 2018

Dit jaar zat ons een spelbreker in de weg, namelijk blauwalg.

Ik moest het even opzoeken maar als je er mee in aanraking komt kun je er behoorlijk ziek van worden. Dus na wat wikken en wegen hadden wij besloten om niet te gaan vissen met de jeugd, wat erg jammer is, maar wij hebben samen met de leiding van Sjano wel een verantwoordelijkheid en zo hoort het ook.
.
Er kwam het idee om dan op het bouw terrein van Sjano een alternatief te bedenken. Tuigjes maken samen met de jeugd, wat betekend, dobbers, knopen en haken aan de lijn zetten. Ook laten zien aan de hand van mooie posters verkregen bij sportvisserij Nederland, welke vissen er nou eigenlijk rond zwemmen in ons water.

Het zelf gemaakte tuigje, met hulp van een vrijwilliger, mocht mee naar huis samen met een leuke goody bag.
Na 20 deelnemers zat het erop, wel minder als voorgaande jaren maar laten we eerlijk zijn, vissen aan de waterkant is natuurlijk veel leuker. Wij hopen daarom dat volgend jaar de blauwalg weg blijft en we gewoon lekker kunnen gaan vissen.

Groet,

De vrijwilligers van HSV-Neerbosch-Oost