Jeugdcompetitie 2020

Maandag, 12 oktober 2020

De hele week regen, regen en nog eens regen.

Ik zag letterlijk de bui al hangen voor de wedstrijd bij Aquavita.
Maar de weergoden waren ons gunstig gestemd met als gevolg een prachtige dag met volop zon.
Na het loten was het vissen op de Lagoon een uitermate geschikte vijver voor de jeugd niet te groot een eiland in het midden dus mogelijkheden genoeg.
Al gauw werd de eerste karper gevangen en daar zou het niet bij blijven. Maar ook hier is er altijd een betere kant om te vissen zo ook een slechtere kant.
Het is maar net waar de vis, beïnvloed door de wind, temperatuur en diepte op dat moment het liefst is. En dat kan de volgende dag weer helemaal anders zijn.
Damien-Sem kreeg de vissen goed op de stek en kon de hele wedstrijd redelijk goed vis vangen wat resulteerde in de winst met 17.480 kg. Dit was een mooie revanche
op de eerste wedstrijd bij NBO waar hij geen vis wist te vangen. Zo zie je maar weer nooit opgeven, door deze overwinning op Aquavita werd hij derde in het algemeen klassement.
Na Damien-Sem wist Dylan Nijhof knap tweede te worden met 15.500 kg.
Aangezien hij de eerste wetstrijd in NBO gewonnen had was dit ruim voldoende voor de eerste plek in het eindklassement.
Dylan heeft in het verleden bij ons vaker jeugdwedstrijden gevist en heeft in de loop van tijd veel bijgeleerd wat hem dit mooie resultaat heeft opgeleverd.
Nieuwkomer Tijn Jurka deed het ook prima en werd derde met 5.760 kg en ook algemeen derde wat een mooi resultaat is voor de eerste keer!
(Voor de volledige uitslag zie foto's.) Verder heeft iedereen het naar mijn mening goed gedaan en als het dan even niet gaat zoals je gehoopt had dan leer je toch veel dingen bij die je in de toekomst goed kunt gebruiken.
Rest mijn om de vrijwilligers te bedanken voor hun tijd en inzet, Bas Boersma voor de mooie prijzen gesponsord door Arca, Dicky van Zanten van Aquavita en uiteraard HSV Neerbosch-Oost die dit allemaal mogelijk maakt.
Alle deelnemers bedankt en hopelijk tot volgend jaar!
Volgend jaar zijn wij van plan om nog een schitterend water toe te voegen aan de competitie dus houdt onze site goed in de gaten.

Met vriendelijke groet,

Xander Hoogboom
HSV Neerbosch-Oost

Kijk voor de foto´s  en de einduitslag in ons fotoboek