Jeugdwedstrijd

Woensdag, 27 september 2017

Zondag 24 september was het weer zover, de jeugd viswedstrijd.

Met de ervaring van vorig jaar was het wel wat makkelijker om deze dag te organiseren, even langs Hertog Hengelsport voor de prijzen, een gesprekje met de eigenaar van Ugalla voor de catering, vrijwilligers vragen of ze kunnen die dag etc.
Ook werd er een afspraak met de sportvisfederatie gemaakt over het lenen van de hengels. Dit voor de kinderen die geen visspullen hebben maar toch mee willen doen. Wij vinden het erg belangrijk binnen onze vereniging om iedereen een kans te geven deel te nemen.

Alles geregeld. Met de aanmeldingen liep het in het begin niet echt storm, een flyer hier en daar, promotie op school, het was erg rustig met de aanmeldingen. Maar op een of andere manier kwamen de aanmeldingen ineens helemaal op gang en binnen een korte tijd zat de wedstrijd vol. Wij dachten een max. van 18 kinderen te hanteren maar wat doe je dan met nr. 19 en 20 en 21? Die kun je toch moeilijk teleurstellen.
Gezien de omvang van het water en de aantal vrijwilligers moet je wel een grens trekken, maar het bleef bij 21 aanmeldingen. Naar mijn mening waren er een heel mooi aantal deelnemers voor de tweede keer dat er een jeugdwedstrijd georganiseerd werd.

De dag was daar, drie afmeldingen, kan gebeuren. De rest ging na het loten meteen aan de slag en vissen maar. Nu was het in vergelijking met vorig jaar toch best moeilijk om een visje te vangen. De ene dag is de andere niet zal ik maar zeggen. Jayden Schukelaar werd verdient 1e met zes voorntjes op een plek waar ik dat niet zou verwachten, maar zo zie je maar weer hoe het kan gaan. Voor de 2e plek kwamen drie deelnemers in aanmerking, dan zit er niks anders op dan loten. Een deelnemer word dan 4e en dat is natuurlijk niet leuk als je op deze manier een beker aan je neus voorbij ziet gaan. Verder werd de prijs voor zwaarste vis gewonnen door Kevin Mulder met een karper van 1100 gram. Kevin had deze karper vrij vroeg in de wedstrijd gevangen dus het was nagel bijten of er iemand nog een zwaardere vis zou vangen.

Na de huldiging en weggeven van de prijzen allemaal op de foto. Wij zagen daar allemaal lachende deelnemers en daar doen wij het voor. Het was een prachtige dag en ik hoop dat iedereen het zo ervaren heeft. Verder rest mij om de vrijwilligers enorm te bedanken voor hun inzet, Hertog Hengelsport mede voor de prijzen, Ugalla voor de catering en de Hengelsport Federatie Midden Nederland voor het lenen van de hengels. En hopelijk kunnen wij de deelnemers volgend jaar weer verwelkomen.
Xander Hoogboom

Voor een foto impressie ga dan naar het fotoalbum