Visdag met de Sjano

Zondag, 6 september 2015

Maandag 24 augustus jl was het zover , de visdag in samenwerking met Sjano. Stichting jeugd activiteiten Neerbosch-Oost

Voorgaande jaren werd er al tijdens de bouwweek, georganiseerd door Sjano gevist met de jeugd in de vijver van Neerbosch Oost. De voorzitter van Sjano   Henk Kok had aangegeven dat er meestal rond de tien jeugdigen aan mee deden. Hij verzekerde mij dat hij uitvoerig zou lobbyen tijdens het weekeind voorafgaande de visdag om zo veel mogelijk jeugd naar de waterkant te krijgen.

De Federatie Midden Nederland had ons voorzien van hengels, tuigjes en een leuk tasje vol met hengelsport gerelateerde artikelen om uit te delen.
Verder had onze voorzitter twee complete werphengels beschikbaar gesteld om te verloten onder de deelnemers. Dus s`morgens alles opgebouwd en geregeld langs de waterkant zodat de jeugd kon komen.

We begonnen met een inleidend gesprek over weerhaakloos vissen en onthaken ed. En daarna vissen natuurlijk.
Ik dacht dat er rond de tien jongeren zouden komen , dus voor de lunch weer thuis, maar dit liep gelukkig even iets anders.
Er bleken maar liefst 38 geïnteresseerden te zijn.

Er werd ook nog een visje gevangen en zelfs werd er door een van de deelnemers een flinke brasem naar de kant gehaald.
Tijdens het vissen zie je kinderen alsmaar enthousiaster worden en je ziet ook enkele kijken : Dit is niks voor mij.
Ik hoop dat deze dag zo ook bij heeft gedragen om wat meer jeugd naar de waterkant te krijgen , want naar mijn mening zie je die te weinig.

Dit is jammer omdat Neerbosch Oost een leuk viswater heeft en ook makkelijk begaanbaar is.
Wat ons betreft is de visdag zeker geslaagd en ik hoop dat dit volgend jaar weer een vervolg krijgt.
Verder wil ik de voorzitter van Sjano, de vrijwilligers en de Hengelsport Federatie Midden Nederland bedanken voor hun inzet.

Met vriendelijke groet,

Neem vooral een kijkje in het fotoalbum