Jeugdwedstrijd HSV Neerbosch-Oost 2019

Dinsdag, 24 september 2019

Jeugdwedstrijd HSV Neerbosch-Oost 2019

(Bas Boersma)
Op zondag 22 september werd de jaarlijkse jeugdwedstrijd van HSV Neerbosch-Oost te Nijmegen gevist. Er werd gevist in het verenigingswater gelegen tussen de O.C. Huismanstraat en de Rapsodiestraat. Er hadden zich 22 kinderen opgegeven, maar uiteindelijk bleven er 17 kinderen over, waaronder ook twee meiden! De jeugddag stond ook dit jaar weer onder bezielende leiding van Xander Hoogboom die er met een aantal vrijwilligers een geweldige dag van maakten!

Om 10.00 uur werd er geloot waar je mocht zitten. Na de loting mocht je aangeven of je wilde vissen op aantallen of op gewicht. Aangezien er een mooie mix was van onervaren en wat meer ervaren vissertjes een goede zet. In beide categorieën waren 3 prijzen te verdelen, dus vielen er sowieso 6 kids in de prijzen. Voor de kids die zelf geen spullen hadden was er gezorgd voor hengeltjes met tuigjes. Ook was er door Xander geregeld dat er voer en aas aanwezig was. Tijdens het vissen was er ook gezorgd voor een hapje en een drankje voor de jeugd. Ze kwamen echt niets te kort!

Om 10.30 uur werd er begonnen met vissen. De kinderen zaten verdeeld over 3 gedeeltes van de vijver. Lekker veel ruimte voor iedereen wat de vangsten alleen maar ten goede kon komen. De dag ervoor was er een wedstrijd geweest van de senioren van HSV Neerbosch-Oost en toen bleek al dat de vangsten niet overal geweldig waren. Gelukkig had op één na iedereen vis gevangen. Met name aan de zijde van de O.C. Huismanstraat werd behoorlijk gevangen.

Bij elke wedstrijd zijn er winnaars en diegene die het net niet hebben gered. Bij de jeugd zijn er alleen maar winnaars of ze nou veel of weinig hebben gevangen. Het feit dat ze naar het water komen en een paar uur lang super goed hun best doen om vis te vangen maakt ze namelijk al een winnaar. Natuurlijk steekt er altijd wel iemand bovenuit en dat was dit keer Rowan Bekkenk die voor het eerst van zijn leven een wedstrijd mee deed. Rowan wist met de feeder 20 kilo en 720 gram te vangen! Super goed gedaan Rowan! Daar zijn de mannen van de koningscompetitie zeker weten jaloers op! Winnaar op aantal werd Ferdi Kok met maar liefst 11 vissen waaronder een hele mooie karper!

Laten we hopen dat we volgend jaar weer net zo'n succesvolle jeugdwedstrijd hebben met misschien nog wel meer deelnemers. Vorig jaar 12, nu 17 deelnemers, een mooie stijgende lijn. Als het meezit betekent dit ook dat er met de jeugd avondcompetitie meer deelnemers komen. Het begint er op te lijken dat de jeugd toch echt wel naar het water te krijgen is!Wil je weten wat iedereen heeft gevangen? Dan staat hier onder de gehele uitslag.

Meer foto´s klik hier