Verslag Jeugd competitie

Zaterdag, 26 juni 2021

Wedstrijd vissen is relatief simpel, de deelnemer met de meest gevangen kilo’s is winnaar.

De weg naar de meesten kilo’s vangen kan echter een geduldige aangelegenheid zijn.
Toen ik zelf met wedstrijd vissen begon zat ik vol verbazing om me heen te kijken hoeveel er wel niet gevangen werd. Alleen kon ik zelf geen potje breken.
Door te oefenen en dingen uit te proberen kom je langzaam tot betere resultaten. Maar ook dan is het afhankelijk van diverse omstandigheden, de stek die je loot, diepte van het water de temperatuur de windrichting etc.
De opzet van de jeugdcompetitie is naar mijn mening altijd geweest om de deelnemers te laten ervaren dat het geweldig is om een hoop karpers te vangen en tot een mooi eindgewicht te komen. Maar dat kun je alleen bereiken door dingen te leren en te ervaren. Vandaar dat het een mooi gebaar was van HSV de Duikelaar om bij hun een wedstrijd te mogen vissen. Samen met Aquavita en NBO heb je dan verschillende wateren waar je ook op verschillende manieren moet vissen om goed te kunnen vangen. Volgend jaar wil ik proberen om nog een ander water toe te voegen op de lijst zodat je nog meer variatie krijgt en een spannende competitie.
Ik vond het persoonlijk een mooie competitie waar ik zeker gezien heb dat er veel bijgeleerd is, ga oefenen en probeer van alles uit is mijn advies! Dan zal je zien dat het volgend jaar nog beter gaat.
Rest mij de deelnemers te bedanken voor het deelnemen de vrijwilligers voor hun geweldige inzet, Dicky van Zanten van Aquavita en het bestuur van Hsv de Duikelaar. Arca Bifa fishing en natuurlijk het bestuur van HSV-Neerbosch-Oost.

Tot volgend jaar,

HSV Neerbosch-Oost

Voor een overzicht van de foto´s klik op het fotoboek