Verslag Algemene ledenvergadering 23-02-2022

Vrijdag, 25 februari 2022

Op 23 februari jongstleden werd de Algemene ledenvergadering (ALV) van 2022 gehouden in wijkcentrum ‘De Schalmei’ te Neerbosch-Oost.

Dit was de eerste ALV in 2 jaar sinds we te maken kregen met het Covid virus. Ondanks dat er ruim 700 leden werden uitgenodigd hadden zich slechts 18 personen voor de vergadering opgegeven.

Als voorzitter vind ik het jammer dat zich maar zo weinig mensen voor een ALV opgeven. We zijn een vrij grote vereniging die de belangen van al hun leden wil behartigen, maar dan moeten we als bestuur wel weten wat onze leden graag willen of van ons verwachten.

Ondanks de lage opkomst was het zeker een zinvolle en informatieve avond. Tijdens de vergadering zijn onder andere nieuwe competitieregels besproken, maar ook een nieuwe wettelijke richtlijn met betrekking tot het instellen van notarieel vastgelegde statuten. Er werd ook uitgelegd dat er een samenwerkingsverband is tussen diverse Nijmeegse verenigingen om gezamenlijk te strijden voor het verbeteren van onze viswateren. Omdat dit over meerdere wateren gaat en het een groots project is waar meerdere partijen aan moeten deelnemen (HSV’s, Gemeente, Hengelsportfederatie Midden Nederland, Sportvisserij Nederland en Rijkswaterstaat) was het tijdens de Corona periode erg lastig om bij elkaar te komen en afspraken te maken. Het zal een project worden wat langere tijd in beslag zal gaan nemen, maar wel toekomstbestendig gaat zijn.

Aan het einde van de vergadering werden de afgetreden voorzitter Richard de Schepper en de afgetreden wedstrijdcommissaris Herman van Alst in het zonnetje gezet. Richard heeft vele jaren goed voor de vereniging gezorgd met het hart op de juiste plaats voor de vereniging en diens leden. Hiervoor willen we hem dan ook heel erg bedanken en ik hoop dat ik als nieuwe voorzitter met net zoveel passie en enthousiasme dit kan voortzetten. Herman heeft met Marinus van Wildernis jarenlang gezorgd voor een goed georganiseerde competitie en een aantal vrije wedstrijden. Herman heeft het stokje overgedragen aan Willy Hagen die nu samen met Marinus mag zorgen dat alles op wedstrijdgebied soepel zal verlopen.

Als laatste wil ik als voorzitter nog een oproep doen aan alle leden.
Onze competitie wordt gevist aan de vijver in Neerbosch-Oost en daarin hebben we plaats voor 21 deelnemers. Op dit moment zijn er 20 deelnemers die zich hebben opgegeven waardoor er dus nog 1 plaats vrij is. Lijkt het je leuk om in een gezellige en ontspannen sfeer wedstrijdjes mee te vissen? Geef je dan nu nog snel op!
Op 12 maart en 26 maart zijn de zogenaamde schoonmaakdagen. Met zoveel mogelijk mensen (hoeven niet persé leden te zijn) maken we onze wedstrijdvijver zo schoon mogelijk dat er weer een heel jaar gevist kan worden. Dit doen we natuurlijk niet alleen voor onszelf, maar zeker ook voor alle andere mensen die aan het water een leuke visdag willen hebben. Hoe meer mensen er helpen hoe beter het wordt schoongemaakt en hoe sneller we ook klaar zijn. Voor een hapje en wat te drinken wordt gezorgd. Laten we gezamenlijk zorgen voor een mooie en opgeruimde vijver en geef je op via het contact formulier op onze website!

Bas Boersma
Voorzitter HSV Neerbosch-Oost