Wijkplatform van Neerbosch-Oost

Maandag, 30 december 2013

Vroeger hielp iedereen elkaar in de straat. Maar dat is lang geleden en de wereld is enorm veranderd. Er zijn buurten waar het buurtfeest een terugkerend ritueel is

Helaas zijn er nóg meer buurten waar mensen vooral langs elkaar heen leven. Het is dus niet gewoon dat bewoners betrokken zijn bij hun buurt en dat ze elkaar kennen, begrijpen of zelfs maar verstaan?
Nu heeft meer dan 90% van de Nederlanders toegang tot internet. Een groot deel van ons leven speelt zich dus óók online op internet af. Zou het dan niet mooi zijn om een online platform te hebben dat je eenvoudig gebruikt om je buurt veiliger en meer betrokken te maken? Dat weinig tijd kost, prettig en leuk is om te gebruiken en waarmee je verbinding voelt met je buurt, met je wijk en met Nijmegen?
Deze buurtsite is ontwikkeld door mijnbuurtje, een onafhankelijke Nijmeegs bedrijf dat dit makkelijk maakt. Buurtbewoners hebben zo meer contact met elkaar, ondersteunen elkaar, werken meer samen en behartigen hun belangen beter. Ze praten mee over de inrichting van de wijk en pakken zo zwerfvuil waterverontreiniging en onveilige situaties aan. De gemeente betrekt zo inwoners beter bij plannen en ontwikkelingen, en informeert inwoners eenvoudig over veranderingen in de buurt, bijvoorbeeld over vergunningen en verkeersmaatregelen. Bewoners, ondernemers, professionals van woningcorperaties, zorg- en welzijnsinstellingen en politie doen ook actief mee in dit sociale netwerk en weten zo nog beter wat er speelt.

Voor meer informatie zie

Wij als Hsv Neerbosch-Oost hebben natuurlijk belang om ons als vereniging op de kaart te zetten in de wijk vandaar de verwijzing.